پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای امسال در زنجان راه اندازی می شود 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای در استان راه اندازی خواهد شد که از این تعداد پنج مورد برای سالجاری پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۷۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای امسال در زنجان راه اندازی می شود 

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حکمت اله هاشمی شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با فرماندار شهرستان خرم دره افزود: در بخش حمایتی درمانی و به جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آن دسته از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند، اما مستمند هستند در بخش دارویی و درمانی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته وام‌های قرض الحسنه به افرادی که نیازمند هزینه‌های دارویی و درمانی بودند با درصد پایین پرداخت شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به توانمندسازی جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: برای جوانان با تشکیل کانون‌های دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و کارگری هلال احمر در جهت پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی آینده، برنامه ریزی داریم.

هاشمی به فعالیت خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این خانه‌ها در ادارات، شرکت ها، واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی برای آموزش در جهت اهداف هلال احمر راه اندازی شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آمادگی داریم در جلسات مدیریت بحران شهرستان شرکت کرده و امدادرسانی استاندارد در حوادث را که در ۶ مرحله دارد تبیین کنیم.

هاشمی یادآوری کرد: نگاه به شهرستان‌ها تاکتیکی نیست و باید شعب هلال حمر در استان از همه جهات مستقل باشد و استقلال هلال احمر در این مراکز حفظ شود.

وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر تحولات خوبی در جمعیت هلال احمر استان انجام شده که یکی از این موارد افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در ماهنشان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: اعتباری برای ادامه ساخت پروژه شهرستان ابهر جذب شده است که تا پایان سال این پروژه راه اندازی و موجب درآمدزایی برای هلال احمر خواهد شد.


مردم هلال احمر را مامن امن و پناهگاه مطمئن می‌دانند

فرماندار شهرستان خرم دره نیز در این جلسه گفت: هلال احمر نقش ارزشمند و جایگاه جهانی دارد و هموطنان، این مجموعه را مامن و پناهگاه خود می‌دانند.

فیاض محبی افزود: همیشه حضور شبانه روزی هلال احمری‌ها در حوادث، سوانح، برف و کولاک با حداقل امکانات و با روحیه‌ای بانشاط و فعال بوده است.

وی اضافه کرد: این فعالیت‌ها و ارائه خدمات بی منت هلال احمر به جامعه هدف، یادآور دوران دفاع مقدس است که در آن فعالیت‌ها خالصانه و بدون توقع توسط جوانان و نوجوانان شبانه روزی انجام می‌شد.

فرماندار شهرستان خرم دره گفت: آمادگی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان زنجان به معنای واقعی است و نیرو‌های این مجموعه خالصانه و مخلصانه برای انجام وظایف سازمانی آماده اند.

محبی یادآوری کرد: بی حاشیه بودن هلال احمر از ویژگی‌های مهم این مجموع محسوب می‌شود و در کنار هلال احمر در جهت پیشبرد اهداف عالی آن هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار